A 7. osztály a második félév első három hetében két-két tanórán önismereti és pályaorientációs tréningen vett részt, melyet Szalontai Éva, a Borsod – Abaúj - Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa tartott.
Az első héten az önismeret volt a fő téma. Mondanunk kellett magunkkal kapcsolatban két igaz és egy hamis állítást, és a hamisat a többieknek ki kellett találniuk. A második órán mindenki kapott egy lapot, amin rengeteg belső tulajdonság szerepelt. Először a padtársunk tulajdonságait kellett aláhúzni, majd közösen megbeszéltük, hogy szerintünk valós-e, amit aláhúztunk egymásról vagy sem. Utána magunknak kellett aláhúznunk a saját tulajdonságainkat. Azután kaptunk még egy papírt, amin egy ember volt látható, és egyes testrészeihez voltak írva meghatározások és oda kellett írni, hogy pl. milyen terhet viselünk a hátunkon, vagy mivel van tele a fejünk/szívünk, mi az, amit már átéltünk stb. Ennek az volt a célja, hogy kicsit jobban megismerjük magunkat.
A második hét első órájában két smiley közül kellett választanunk: mosolygós vagy szomorú. Mindkét smiley-hoz álltunk páran, sőt voltak, akik középen helyezkedtek el. Megnéztünk egy videót, amiben egy férfi elkezdett nevetni egy közlekedési eszközökön, és ennek hatására egyre többen fogtak hozzá a nevetéshez a videóban és közülünk is. A videó végén el kellett dönteni, hogy még mindig olyan állapotban vagyunk-e, mint a felvétel lejátszása előtt. Szinte mindenki átállt a mosolygós oldalra. Aztán öt csoportot alakítottunk, és kaptunk csapatonként egy emojit, amit el kellett játszanunk. A második órában stresszoldó tevékenységeket kellett keresnünk egy szókeresőben, majd ezeket is bemutattuk.
A harmadik, egyben utolsó alkalommal szavakat raktunk ki és képeket nézegettünk. Egy labirintusban emojik voltak elhelyezve különböző helyeken, és nekünk ott kellett jelentkeznünk, ahol éreztük magunkat a továbbtanulás szempontjából. Aztán megnéztük, hogy egyes szakmák milyen szakon, milyen középiskolában tanulhatóak. Befejezésként a szakmák megismerése céljából felkerestünk pár internetes oldalt.
Szerintem tanulságos volt ez a tréning, úgy gondolom, hogy sokunknak segített önmagunk jobb megismerésében.
Hankóczi Nóra 7. osztályos tanuló
Belépés
a KRÉTA digitális naplóba és
az e-Ügyintézés elérése
iskolánk tanulói kapcsán (kattintson a KRÉTA ikonra!)
Az új KRÉTA rendszer címe: mnyaradiskola.e-kreta.hu
Segítség a tibolddaróci iskola KRÉTA rendszeréből
a mezőnyárádi iskola KRÉTA rendszerébe való átjelentkezéshez
a KRÉTA szülőknek applikáció használata esetén
- ide kattintson a tájékoztató letöltéséhez!
e-Ügyintézés elérése: ide kattintva, külön felületen elérhető
(FONTOS!
A KRÉTA azonosítóval rendelkező szülők a KRÉTA rendszerből tudnak belépniaz eÜgyintézésbe!)
Órarendek
2024/25-es tanév II. félév:
Pedagógusok e-mail címe ide kattintva elérhető.
Rendszergazda elérhetősége:
kissmilan40@gmail.com
(a tanuló nevét és osztályát mindenképpen
írják be az e-mail tárgyába!)
Videós segítség a Zoom videókonferencia
program telepítéséhez, használatához
ide kattintva tekinthető meg!
Videós segítség a KRÉTA
használatához tanulók részére:
-házi feladatok
-üzenetek
Iskolánk által összeállított tájékoztató,segédlet az e-Ügyintézés kapcsán
e-Ügyintézés mobiltelefon vagy tablet segítségével - videós útmutató
További útmutatók, videók, leírások
az e-Ügyintézéssel kapcsolatban
ide kattintva érhetők el